Kapásjelzők

Carp Pulsar kapásjelző készlet

Ha horgászni készülünk, akkor a Pulsar kapásjelző nem maradhat ki a csomagból. Ez a nagyszerű kiegészítő 150-300 méter hatótávolsággal bír. A kapásjelzők segítséget nyújtanak abban, hogy valóban van-e hal a horgon vagy sem. Nézzük meg miként működnek! Amikor felállítjuk a szereléket, a botot állítsuk be egy tartóba! Így nem tudjuk megmozdítani és a kapásjelző sem fog feleslegesen riasztani. 4 érzékenységi szintet tudunk beállítani rajta. A jelző beépített elemmel működik, amit, ha merül, akkor cserélnünk kell.

A 9 V-os elemeket az adóegységbe kell behelyezni. Természtesen a polaritást figyelni kell, különben a Pulsar kapásjelző nem fog működni. Ha bekapcsoltuk, akkor nincs más dolgunk, mint felhelyezni a speciális bottartó szettre. Egy kábel segítségével hozzá tudjuk kapcsolni a bothoz. Az érzékenységtől függően, a kapásjelzők azonnal sípolni kezdenek, amint hal akadt a horogra, így addig nyugodtan pihenhetünk. Amint meghalljuk a sípoló hangot, be tudunk rántani a halnak. Ehhez nem szükséges leakasztani a kapásjelzőt. A berántás miatt a zsinór leold a botról. Így ezzel pluszban nem kell bajlódnunk.

Mit kell tudni a Pulsar kapásjelzők tulajdonságairól?

20 másodperces kapás utánjelzéssel működnek, valamint 9 V-os elemekkel. A hatótávolságuk 150 méter és 300 méter között van. A centrumzoo.hu webáruházban megtalálható Pulsar kapásjelző szettet jó minőségű műanyag szállítótáskával értékesítik. A jelző alján van egy ki- és bekapcsoló gomb. Ennek elhúzásával tudjuk ellenőrizni, hogy a Pulsar kapásjelző készen áll-e a bevetésre. A jelzőnek van egy vevőegysége is. Ebbe is érdemes behelyeznünk az elemeket, ha azt szeretnénk, hogy meghalljuk, ha kapásunk van.

Arra érdemes odafigyelnünk, hogy kikapcsolás után a LED-ek még pár másodpercig világítani fognak. Amint elalszanak, biztosak lehetünk benne, hogy a készülék kikapcsolt. A Pulsar kapásjelzőn megtalálható V feliratú gombbal a hangerőt tudjuk állítani. Ha az óramutató járásának megfelelő irányba tekerjük el a gombot, akkor a hang erősödik. A T gomb segítségével pedig a hangszínt tudjuk beállítani. A kapásjelzőn megtalálható S feliratú gombbal az érzékenységi fokot emelhetjük vagy csökkenthetjük. A programozással már nem kell bajlódunk, ugyanis a kapásjelzők gyárilag hozzá vannak programozva az adókhoz.

Hogyan jelzik a kapásjelzők, ha a hal ráharapott a csalira?

A Pulsar kapásjelzők felhelyezését követően, az adóvevő bekapcsolása után, következhet a várva-várt pillanat. Vagyis az, amikor várjuk a hal érkezését. Természetesen, amelyik boton kapás van, az a LED fog felvillanni, illetve az adón is a kapásjelzőhöz tartozó LED fog világítani. Jelzés után a LED még 20 másodpercig világít. Amennyiben ismétlődően villognak, akkor az elemet cserélni kell. Természetesen van lehetőségünk arra is, hogy horgászat közben a kapásjelzők hullámsávját átprogramozzuk.

Ne felejtsük el, hogyha a Pulsar kapásjelzőn változtatunk, akkor az adóegységen is át kell állítani a megfelelő sávot. Ehhez csupán ki kell kapcsolnunk. Egy sem maradhat bekapcsolt állapotban. Ezután kapcsoljuk be a vevőt, ami világítani kezd, így az összehangolás biztosan sikeres volt. Ha bojlis orsót szeretnénk felszerelni a botra, akkor kiváló szettek közül válogathatunk a webshopban. Ne felejtsük el, hogy a bojlis orsó csalit is igényel! A bojli fajtái egyszerűen megtekinthetőek a weboldal választékában. A bojli fajtái között alaposan nézzük meg, hogy mit választunk, ugyanis eltérő halakhoz készülnek. Más az ízesítés és más az összetétel is.

A bojli fajtái sokfélék lehetnek

Manapság sokan előszeretettel választják a nyeletőfékes bojlis orsót horgászathoz. Bojlit biztosan mindenki látott már. Ez egy kisméretű, gombóc alakú csali, amit különféle aromákkal ízesítenek. A bojli fajtái között léteznek gyümölcsösek, amikbe kukoricát vagy más gabonát gyúrnak. Ezeket jobbára kukoricadarából készítik. Összekeverik olyan finomságokkal, amiket a halak szeretnek, majd kiszárítják. A golyókat horgászat előtt fel kell fűzni a horogra és mehet is pecázás. A bojlis orsó segítségével hatalmas dobásokat lehet végrehajtani.

A fentebb említett webáruházban megtalálható Lineaeffe Ferrari Fishing Muse orsó, némi túlzással, a gyártó egyik legideálisabb távdobó fajtájának számít. Szép és igényes a kivitelezése. Egyszerű a használata, valamint nyitott dobbal rendelkezik. A zsinórt tökéletesen fel tudjuk vele tekerni, ráadásul nagyobb dobásokra képes, mint a vele azonos árkategóriában szereplők. A bojlis orsó nyeletésre kész termék. Ahhoz azonban, hogy megfelelően tudjuk használni, szükségünk lesz csalira is. A bojli fajtái közül érdemes kipróbálnunk a Dynamite Baits Bojli Fluro Pop-Up Tutti Frutti változatot. Ez egy gyümölcsös aromájú termék, amit nagyon szeretnek a halak.

A bojlis orsó többféle méretű halhoz készül

Vannak kifejezetten nagyhalas orsók, amiknek a dobótávja is jelentős. Ezeket hívják pontyozó orsónak. Az elsőfékes vagy nyeletőfékes bojlis orsó gyorsabb fékrendszerrel rendelkezik. A Daiwa igazi úttörőnek számít ebben. A bojlis orsó és a bojli fajtáit, ha jól kombináljuk, akkor sikerre számíthatunk.