Ha igazán kecses és tényleg kiemelkedő teljesítménnyel megáldott autót szeretnénk látni, akkor a General Motors egyik üdvöskéjét kell szemügyre vegyük. A Chevrolet Impala sokak szívét megdobogtatta és teszi ezt a mai napig is. A 4,6 literes, V8-as változat 250 lóerővel rendelkezett. Mindez, csak néhány adat, ami sokat elmond erről a guruló csodáról.
Természetesen a gyártók igyekezetek a megrendelők kegyiben járni, ezért akár 5,7 literes motorral is kérhető volt a járgány. A Chevrolet Impala már lassan egy évszázada tartja lázban a rajongókat. Az első szériadarabok 1958-ba jelentek meg és őrült erővel robbantak be a piacra. A kabrió kivitel csak tovább borzolta a kedélyeket, illetve a menetszélből adódóan a frizurákat utazás közben. Az élmény felülmúlhatatlan, amit egy ilyen verda nyújt.
A sötét erőt képviseli a Buick Grand National
Az izomautók sorából méltán emelkedik ki és nemcsak a teljesítményével, hanem a tiszteletet parancsoló küllemével is a Buick Grand National. Az 1982-ben megjelenő gépcsoda valami olyat adott a közönségnek, amire addig nem voltak felkészülve. Bár a motor az erejében nem viszi feltétlenül a prímet, mert léteznek erősebb típusok a 4,1 literes, V6-os szívómotornál, ami 50 lóerőt tudott.
Bár nem kell félteni a készítőket, hiszen kihoztak belőle 250 lóerőt is, 450 Nm nyomaték mellett. Ami igazán megkapó a Buick Grand National terén, az egyedi színvilága. A hagyományos fekete árnyalat helyett, a szénszürke mellett döntöttek a kivitelezők, amivel stílust teremtettek. Ami pedig a belső teret illeti, az jóformán megszólal, mert olyan nagyszerűen kivitelezték.
Törettlen népszerűséggel bír a Buick Skylark
Vannak olyan négykerekű csodák, amelyek évtizedeken keresztül elvarázsolták az embereket az óceán túloldalán és nem véletlenül. A Buick Skylark pontosan ebbe a kategóriába tartozik és nem véletlenül. Az első darabok 1953-ban gördültek le a gyártószalagról, majd rendszeresen átalakultak, az elvárások függvényében. 1961-ben például kabrió, kupé és oszloptető nélküli, keménytetővel felvértezet típus ugyanúgy kapható volt a kínálatban.
Ez utóbbi igazi ínyencség volt a rajongók körében. A Buick Skylark újabb modellje, az 1964-es változatban már 3,7 literes V6-os motort kapott, amivel róhatta az utakat. A továbbfejlesztett Garden Sport pedig már dupla kipufogóval debütált, amire szükség is volt a négyhengeres, karburátoros V8 motor mellé, ami 325 lóerőt is képes volt leadni.
Buick Le Sabre – magas minőség elérhető áron
A Buick Le Sabre sikeres szedán modell volt, ami eltérő konfigurációkban jelent meg az amerikai piacon, beleértve a két- és négyszárnyú verziókat, a kabriókat, a szedánokat valamint a kombikat. Sikerét a General Motors kiváló pozicionálása hozta el, ami előremutató modellt eredményezett, a tervezés és a műszaki specifikációk terén.
A motorválaszték között megjelent a 6 literes V8-as, amelyik 250 lóerőt produkált és csak kevésbé volt gyengébb, mint az Invicta és Electra 6,5 literes egysége. A Buick Le Sabre számos opcionális extrával rendelkezett, akárcsak az automata sebességváltó, szervokormány és szervofék. Az 1960-as években a Le Sabre jelentős változásokon ment keresztül.