A járművek fosszilis üzemanyagainak tárolására különféle megoldások léteznek. A kannáktól kezdve, az ADR tartályokon át egészen az óriási tartályokig, amelyek a benzinkutak alatt a földben találhatóak. Az üzemanyag tartály olyan mérnöki remekmű, ami az erős felépítésének köszönhetően, hatékonyan ellenáll mindenféle külső hatásnak, legyen az természetes vagy emberi beavatkozás eredménye. Ahhoz, hogy egy üzemanyagtöltő állomás egyáltalán megszülethessen, rengeteg előírásnak, szabálynak és szabványnak kell megfeleljen. A kutakon található üzemanyag tartály alapvetően lehet föld felett vagy alatt telepített. A föld feletti megoldás egyszerűbb, hiszen egyetlen réteg fémburkolattal ellátott rendszer, amit úgy kell biztonságosan telepíteni, hogy az semmilyen körülmények között ne tudjon elmozdulni, elborulni. Minden tételesen le van írva az erre vonatkozó szabályozásban, amit szigorúan be kell tartani. A föld alatti üzemanyag tartály érthető okokból dupla fallal és akár több cellával is rendelkezik, a többféle üzemanyag típus tárolása céljából. A dupla fal a korróziós hatások és nagyobb nyomás kivédése érdekében szükséges.
A benzinkút másik jellegzetessége a kútoszlop. Ebből több is található, de legalább kettő mindenképpen. Egyik a benzinnek, a másik a gázolajnak. Léteznek egy- és kétállásos kivitelek, vagyis egy kútoszlopon egyszerre 1 vagy 2 pisztoly is található. Az utóbbi a gyakoribb, hiszen ez sokkal hatékonyabb. A tankolni betérő autósok a megfelelő oszlop mellé beállva könnyedén eldönthetik, melyik típusú üzemanyagot választják. A fekete és zöld színek egyértelműen beazonosítják, hogy gázolajt vagy benzint rejtenek. A kútoszlop oldaláról levéve a pisztolyt, máris megkezdhető a tankolás. Az oszlop mérőórája folyamatosan mutatja, hogy mennyi üzemanyagot tankoltunk és mennyit kell majd fizetni. Így bárki pénztárcájának megfelelően tud tankolni azt, amire szüksége van. A tankolás a pisztoly kútoszlopra való visszahelyezésével ér véget, utána mehetünk fizetni készpénzzel vagy bankkártyával.